DIY Badeolje/ Bathmelts



Badeoljer eller bathmelts er en liten luksus jeg liker å unne meg når jeg tar et bad. De er full av fuktighetsgivende oljer, i tillegg til eteriske oljer. 
De er super enkel å lage selv, og du kan tilpasse de slik du selv måtte ønske. 
Jeg bruker en kombinasjon av tre ulike oljer, uraffinert shea butter, kakaosmør og kokosolje. 
Du kan fint burke bare en eller to av oljene.
Av eteriske oljer liker jeg rose, geranium,  appelsin og grapefruit.



Du trenger:


Jeg brukte 100g shea butter, 50g kakaosmør og 50g kokosolje







Finn frem, og mål opp alle oljene du har bestemt deg for å bruke.



Smelt oljene i et vannbad.





Når alle oljene er smeltet har du over de eteriske oljene du måtte ønske.
Ha oljene over i former(jeg brukte isbitformer).
La oljene avkjøle i kjøleskapet.



Oppbevar badeoljene i kjøleskapet, da de blir ganske myk ved romtemperatur.



Få 5$ avslag på ditt første kjøp på iHerb med koden PFT710.






Merk at noen av linkene og rabatt kodene i dette innlegget er affilierte linker/koder. Det vil si at jeg mottar en liten prosent av kjøpesummen fra selgeren. Merk at det ikke koster deg noe ekstra når du handler. Jeg sette veldig stor pris på all støtten du gir bloggen min. 

Ingen kommentarer